26 Aralık 2011 Pazartesi

Kartepe Kuzuyayla'dan Pazarçayırı'na doğa yürüyüşü

Önceden keşfini yaptığımız Kartepe Altıoluk ve Karaoluk yaylası bölgesine bir yürüyüş planladık. Yürüyüşe Kuzuyayla'dan başlayıp, Pazarçayırı Kartepe İzcilik kulübünde tamamlamayı düşünüyoruz. Onaltı kişiyiz. Araçla Kartepe Kuzuyayla mevkiine gideceğiz. O bölgede araçtan inerek önce Altıoluk yaylasına oradan Karaoluk yaylasına kadar yaklaşık altı kilometre yürüdükten sonra Karaoluk yaylasında közde sucuklarımızı yiyerek uzun bir mola vereceğiz ve yaklaşık beş kilometre daha yürüyerek Pazarçayırına ineceğiz.

Güne Ballı kayalar Tabiat Parkında zengin kahvaltı sofrasında kahvaltı yaparak başlıyoruz.

Aracımızla yürüyüş başlangıç noktamız olan Kuzuyayla'ya kadar çıkmayı planlıyoruz ama yol buna pek uygun değil. :)

Aracımızı biraz erken terk ederek planlanan yerden yaklaşık iki kilometre geriden başlıyoruz yürüyüşe.

Karla kaplı yolda yürüyüşe başlıyoruz, ortam karlı olsa da tepemizde parlayan güneş içimizi ısıtıyor.

Seyrine doyum olmayan kayın ormanının içinden yürüyoruz

Kimi zaman bol kardan

Kimi zaman erimiş karın yarattığı çamurdan yürüyoruz.

Arada yabancı izlerle de karşılaşıyoruz.

Yaban adımları takip ederek zirveye yanaşıyoruz

Altıoluk yaylasına ilk ulaşan grubun öncüleri

Altıoluk yaylası

Altıoluk yaylasında mola veriyoruz. Hava o kadar güzel ki, yaylanın havasını bırakıp gidesimiz pek yok.

Ama yola devam etmeliyiz

Emniyet önemli. Grubu sürekli kontrol etmek şart. Uzaktan da yakından da..

Orman içi patikalardayız

Yemek yemeyi planladığımız mola yerindeyiz. Karaoluk yaylası.

Vakit kaybetmeden hazırlıklara başlıyoruz

İlk iş ateş yakmak.

Tepemizde kızıl şahinler bizi izliyor

Islak kıyafetlerimizi kurutması için güneşe terk ediyoruz.

Yiyecekleri hep beraber hazırlıyoruz. Temiz hava hepimizi acııktırdı.

Yemekten sonra bir narı onaltı kişi paylaşıyoruz. Elbette ki var bir tekniği.. :)

Artık dönüş yolundayız. Zorda olsa ayrılıyoruz Karaoluk yaylasından.

Karlar erimiş ağaçlarda kalan son yapraklarda yerlerde.

Orman yolundan keyifli geçen bir günün kritiğini yaparak ilerliyoruz.

Doyumsuz manzara da keyfimizi perçinliyor...

Planladığımız yürüyüşü sıkıntısız tamamlıyoruz. Başlangıçta aracımızın yaylaya kadar çıkamamış olması bile unutulmuş çoktan. Baştan sona çok keyif aldığımız, yorgunluk hissetmeden başladığımız gibi bitirebildiğimiz bir yürüyüş oldu. Bir sonraki yürüyüşlerde buluşmak üzere sözleşip ayrılıyoruz...