25 Aralık 2011 Pazar

Kartepe Altıoluk ve Karaoluk yaylası keşif kampı

Sabah erken satte iki araçlık keşif ekibi yola çıktık. Tırmandıkça yılın ilk yağan karı yolları tam anlamıyla kapatmamışsa da varlığını hissettiriyordu.

Ara ara yol tamamen karlı kaplı olduğundan yolu görmek için camlardan sarkıyorduk.

Kamp yeri bulmak biraz zaman alsa da görsel açıdan manzaralı bir yer olsun istedik :)

Çadırlarımızı kurup ateş yerini çabucak hazırladık.

Kamp yerini hazırladıktan sonra yapacağımız keşfin ayrıntılarını ateş başında kararlaştırdık

Bölge keşfini yapmak üzere yola koyulduk

İlk molamız Altıoluk yaylası oldu. Müthiş rüzgar esiyordu ama görmeye değer bir yerdi..

Hepimiz çekilecek karelerin peşine düştük. Yayla daha müsait bir zamanda kimbilir ne kalabalık olurdu ama bugün sadece bize aitti.

Dönüş yolunu asırlık kayın ve meşe ağaçlarının olduğu orman içi patikadan yapmaya karar verdik.

Zirveye yakın muhteşem manzaralarda arada mola verip manzaranın seyrine daldık.

Manzaradan küçük bir bölüm

Karaoluk yaylasında kalan tek yayla evinin yanından geçtik ve kamp yerine döndük..

Ertesi gün dönüş yolumuzda aşağılara indikçe kardan eser kalmamıştı.

Dönüş yolu üzerinde Pazarçayırı mevkiinde bulunan Kocaeli izcilik kulübüne uğradık ve o bölgede salınmayı bekleyen Kızıl geyiklere de bir merhaba diyerek keşfimizi tamamladık